19 d’abril del 2011

I Marató de Muntanya de València (MaMoVa)

El passat diumenge 17 d'abril, a les 9h del matí, es va celebrar el I Marató de Muntanya de València (MaMoVa), formant part del Circuit Alpí de maratons de muntanya, tot i que per a aquesta primera edició serà en qualitat de "prova test".

L'eixida del marató serà en La Pobleta, el mig marató en Andilla, i recorrerà els paratges d'Osset i Artaj, i finalitzant novament a La Pobleta.

Així que un parell de culrojospelmon, en aquesta ocasió Sergio i Santi G., serem els que provarem a rodar pels tossals d'aquells termes.

La primera sorpresa del dia va ser la baixa temperatura (2ºC) que teniem a les 8h del matí quan vam arribar a La Pobleta per replegar el xip. Després ens fem unes fotos de record, ens posem el dorsal i a calentar bé que fa un fred que "pela".

A les 9h en punt donen l'eixida i com no ens hem col·locat molt bé decidisc accelerar un poc per passar alguns corredors i així evitar un possible tapó si entrem prompte per alguna senda. Res més lluny de la realitat. Pista, pista i més pista. Agafem alguns trams de senda, però duren molt poc. I així arribe a la mitja marató en Andilla en 2.00h justes.

Eixim per un pista cap amunt on puje trotant fent prou d'esforç i pensant si tal vegada no ho pagaré car més endavant. A mitad de la pujada, deixem la pista i seguim cap amunt per senda on ja no puc córrer. Arribe al cim de la 2a pujada en 2h 36m (km 25) i per fi em trobe en una baixada tècnica per senda, on passe 3 o 4 corredors abans d'arribar a Osset en 2h 59 (km30).

Seguisc cap a Artaj, últim control abans de l'última pujada duríssima, on comence a patir un problema estomacal. Vaig enmig d'un grup de 8 o 9 corredors i anem tots seguint el ritme que marca el primer, doncs la pujada es per senda i anem en fila. Tinc malestar a l'estomec i quan trotem sembla que tingue ganes de vomitar. Decidisc deixar passar als corredors que van darrere de mi i pujar caminant al meu ritme. Poc a poc se me'n va eixa sensació i abans d'arribar dalt em trobe bé i en ganes de tornar a córrer.

Arribe a l'última part de la marató d'uns 6kms. On comenten que són un seguit de tobogans amunt i avall, però amb desnivell negatiu. Per sort per a mi aquestos tobogans són tots per senda i en molts trams prou tècnica. Em trobe bé, en força i ja ni me'n recorde de l’estomec. I decidisc arriscar i baixar fort. Passe a un grupet de corredors i més endavant em trobe a 2 més parats, sembla que un dels 2 ha patit un esguince.

Només em falta creuar la carretera i entrar a La Pobleta. Arribe al carrer principal i sent la megafonia. Gire a la dreta i ahí està l'arc de meta amb 2 xiques molt amables que em posen la medalla i em donem el parxe de FINISHER.

La classificació particular nostra ha sigut:

Santi Garcia (veterà) - 4h 19m - clas. general 37 - clas. categoría 11

Sergio Roldan (senior) - 5h 09m - clas. general 186 - clas. categoría 108

Rocalaguela ha dit...

Mira que sou durs !!!

Unes preguntes Santi

Me podries dir qui es eixe tio que surt en tu a les fotos i porte calcetes medilast, malles hoko, camiseta Culrojospelmon adidas i xubasquero quechua ?

Que no te l'equipatge complet pobret ?

Jajajjajaaa, Vareu fer un carreron !!!!!!

Elbakdelcentena ha dit...

Enhorabona!!!

Haveu fet una senyora marató i haveu lluit el equipatge am molta categoria.

Ens veiem el dissabte pels paratges de la MIM.

Irene ha dit...

Enhorabona per el carrerón que heu fet!! Estàs molt fort Santi, segur que a la MiM arrases!!

Nunivak ha dit...

Gràcies Irene. La veritat es que de moment estic content de com van eixint els entrenaments i la preparació per a la MiM. Espere que eixe dia isquen bé les coses.
Felicitar-vos a vosaltres també, perquè això de doblar en dos curses seguides(Cabanes i MaMoVa) té molt de mèrit.
Quina enveja me feu de pensar que a finals d'agost estareu per Chamonix.