20 de juliol del 2011

II Cursa de Muntanya de Morella 2011

Diumenge 17 de juliol, Morella ha organitzat, per segon any consecutiu, una altra cursa de muntanya dins de la III Lliga Castelló Nord. Els 200 participants hem pogut disfrutar del paisatge on s'endisa aquesta ruta, que consta de 23 quilòmetres i 950 metres de desnivell positiu.

Pel que fa a la cursa, i coneixent el recorregut de l'any passat, convenia eixir fort des del principi, doncs poc després de passar per l'aqueducte agafem una senda d'uns 3 km de pujada i es fa complicat poder avançar posicions. Sense parar en el primer continue cap amunt i poc després ens trobem en una ramaderia de bous, on hi havia de passar pel costat sense perdre'ls de vista.

Tot seguit tornem a agafar una forta pujada que passa pel costat dels aerogeneradors, on està situat el 2n control i de seguida una baixada llarga que en alguns trams és prou tècnica i hi ha d'anar prou en compte, fins arribar a Xiva (3r control).

A partir d'ací queda la 3a i última pujada forta de la cursa. El calor i el cansament comença a notar-se en les cames i decidisc prendrem un gel. En aquesta pujada passe a dos corredors veterans i només coronar la pujada tinc a un altre a 20 mts davant meu. Els dos ens coneixem d'altres curses i ell comença a baixar a un ritme que se me fa difícil retallar-li distància.

Arribem al 4t control on ell pare per agafar un got de líquid, moment que aprofite per passar-li i em llance a baixar cap a meta. Ja queda poc per arribar a la Alameda i veig que tinc una distància considerable per a que em puguen alcanzar.

Per fi entre en meta en 2h 08m (3 minuts menys que l'any passat).
El 25 de la general i el 7 de veterans A.

Repecte a l'organització de la cursa el millor per a mi ha estat el marcatge. A diferència de l'any passat enguany ha estat impecable. Dels avituallaments en carrera no puc dir res perquè en el meu cas, només faig ús de líquids i en tots els que estaven anunciats hi havia aigua i aquarius, per tant per a mi perfecte.

Prou fluix estava el de meta, on després d'haver-te donat una bolssa en només un munt de fulls publicitaris (ni samarreta, ni buff, ni calcetins, ni sabatillero, ni gorra, i mira que hi ha coses), pensavem que tindriem un avituallament especial, però nuestro gozo en un pozo ... justet, justet.

Des del meu punt de vista, pujar a Morella ja es un esforç considerable per la distància. Te costa 15 euros. Més que qualsevol altra cursa dels pobles del voltant de Castelló. Per tant crec que s'hauria de cuidar més al corredor.

De moment he fet les dos edicions que s'han celebrat, però possiblement a l'any que vé me'n vaja a la platja en la familia.

Santi Garcia.

Elbakdelcentena ha dit...

Tota la rao et sobra,damunt que et toca anar a 97 kilometres de casa per fer una cursa, que ta costat 15€, t'en vas cap a casa reventat i en la bolsa del corredor i la panxa buides. L'any que be quedarem per anar a la platja i farem una ruteta per la serra d'irta.
Respecte al temps aconseguit en la cursa, enhorabona a estat molt be, jo conec la cursa i hi ha que apretar per poder fer eixe temps.

Anònim ha dit...

Ieeeeeep, veig que encara estàs operatiu.

Eixa de la Serra d'Irta la tenim pendent des de l'any passat. Tot i que tinc entés que s'ha cremat una zona de la part de "Campanilles", però això no lleva de que la puguem fer. Jo m'apunte.

Santi G.

Sandra ha dit...

Pues la veritat es que pujar a Morella per correr per eixe monte, i baixar en la panxa i les mans buides, no val la pena. Pero en ves de anar a la platja podeu anar ajudar-li al vostre company de curses Santi S. i aixi antes acabara i podrem anar tots junts, jejejeje.
Ahhh un altre tema, este estiu no hi ha dinaret de correcaminos o que?

Anònim ha dit...

Xa, xa, xa! Dinaret de correcaminos dius?

Hi ha qui té l'agenda molt ocupada i trobar un dia que vinga bé a tots, pel que puc vore, és prou complicat. Però s'intentarà.