21 d’abril del 2010

X Volta a peu de Cabanes

Bueno, ja estic ací, en faltaba la classificació per a contar la meva crònica de la cursa:



_ Dissapte 17/04/2010 em vaig alçar a les 5:45h. em vaig menjar per desdejunar dos trossos de coca de xocolate que li varen donar a la meva dona, i a més a més un sandwich de Nocilla, vaig quedar fart com una tarrana. Vaig surtir de casa a les 6:45h. En arribar a Cabanes encara no estaven preparats ni els que repartissen els pitrals. El temps estave un poc marejadot i no sabía que fer si correr en tirant o ficar-me alguna camisa vaig, mentres m'ho pensave emb vaig trobar a Eva, una veïna meva que tambe s'havie apuntat a la cursa, vam replegar els pitrals i vam anar a pendre un café junts. Ja toca calentar, queden uns 25 minuts per les 8:00h, decidisc posar-me una camiseta de manega llerga fineta vaig de la de tirant, crec que ho vaig encertar.

Comence la cursa: tiren el coet i eixim tots escopetejats en direcció a La Ribera de Cabanes, a uns 500 metros comence la primera rampa, ja hi ha gent que s'apare a caminar, claro, al principi molta gent es pensa que s'ha d'acabar el mon i corren com si estaren bojos. Jo agafe un ritme fort però al mateix temps comode i bó de portar, em trobe amb bones sensacions, a uns 2 kilometres més o menys comencem a baixar per una senda molt bonica però plena de fang i tolls, rellisque com la mare que ho va parir. Continuem baixan a esbarons i patint, però sense desanimarnos i mantenint un ritme constant, arribe al kilometre 5 en 30 min i 21 segons, pense, aço va de categoría. Continue direcció a La Ribera de Cabanes, baixant hi ha alguna que altra costa, les puje totes trotan. Arribe al kilometre 10 i porte 57 min i 43 segons, i pense, a redeu com es nota que va costa avall, comence a ploure, però no molesta , al contrari s'agraeix molt, molesta mes el fang, però es el que hi ha, "el que no vullga pols que no vatja a l'era," comensa la primera rampa important en un desnivell considerable, tot i aixó en puje gran part al trotet. Després d'estar quasi 10 kilometres baixant, arribe a la famosa "Ferradura" (kilometre 15) amb un temps de 1 hora i 31 minuts. Ahi mateix hi ha un control, els faig una pregunta, quant quede d'aci a Cabanes?, en contesten, 1 hora més o menys, vaig pensar, al ritme que vaig faré un tiempaso, en 2 hores i mitja o un poc més ja estaré a meta...

Aixó em va motivar molt i en va donar força per pujar la "Ferradura" hasta el put de quan hi havie un descansillo per menut que fore el feie trotant. Ja estem dalt aço ja no puje més, comencem a baixar de nou, passem pel kilometre 18 i pense, aço ja ho tením!, les sendes segueixen estant plenes de fang i tolls però ja en portem tant de rato d'apegat als peus, que ja ens em acostumat a correr amb eixe pes de més. Arribem a l'ultim control, un xic que corre al meu costat, saluda "Supertakito," llavors jo li pregunte, que tu estas en el "FORO" de A4pelat?, i ell en contesta, si, soc "Vistor29," i soc de Vilarreal, jo li dic que soc "Elbakdelcentena," anem correns junts i xarrant fins els ultims 500 metres, allí es piquen "Vistor29" i "Supertakito,"al final entre Vistor29 en 2:35:52, Supertakito en 2:35:59 i jo en 2:36:01, per a mi un carrerón. La veritat que m'agradat molt el recorregut, es practicament tot senda i a més a més corredora, no descarte el que l'any que ve la repetisca.

Tambe vullc fer un agraiment. A les persones que van vindre a bore l'arrivada a meta tot i que estave plovent, la meva dona Zenaida, els meus fills, Cristian i Aleix, i el meu germà Abel.

Moltes gracies!

1 comentari:

Nunivak ha dit...

Això està molt bé Cristian. Així anem agafant confiança i bones sensacions per afrontar la Marató i Mitja. Eixes sub 8h 30m ens les berenarem en un bufit!!!